2019-25.7.2019) Postervortrag (E. Schirmer, M. Altieri, HRW): Using interactive H5P-videos to reduce students‘ errors caused by misconceptions Design-Thinking-Workshop zu Virtual und Augmented Reality (Essen [...] the subject AND the jargon Vortrag (E. Schirmer, HRW): Using interactive H5P-videos to (1) reduce students’ errors caused by misconceptions in undergraduate mathematics and (2) provide audio-visual feedback [...] Procedural knowledge as a predictor for success in German math exams for first-year engineering students 2015 Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline (Hannover, 1.12.2015
(2022). Having a real prototype of your own product design – small effort but big eureka moment for students. In Proc.: 4th International Conference Business Meets Technology. Ansbach, 7th – 9th July 2022 [...] comparative analysis of achieved concept construction in linear algebra using APOS theory among students from different educational backgrounds. ZDM, 51 (7), 1125–1140. Paluch, D., & Altieri, M. (2019) [...] Prediger, S. (2016). Unpacking procedural knowledge in mathematics exams for first-year engineering students. In R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth & H.-G. Rück (Hrsg.), Didactics of Mathematics in Higher
für Studierende eingebunden werden (z.B. Praxisprojekte, Abschlussarbeiten oder Tätigkeiten als Studentische Hilfskraft). Entsprechende Angebote werden über unsere zentrale Plattform „ AViS – Abschlussarbeiten
Erst- und Zweitsemester-Studierenden (und auch Studieninteressierte) durch Programme wie "Rent-A-Student", "Buddy-Programm", Infoveranstaltungen, Lerngruppen und Mentoring. Das WIG Cares Programm soll den
Erst- und Zweitsemester-Studierenden (und auch Studieninteressierte) durch Programme wie "Rent-A-Student", "Buddy-Programm", Infoveranstaltungen, Lerngruppen und Mentoring. Das WIG Cares Programm soll den
Studienplan. Generelle Hinweise Das Zielpublikum meiner Seminararbeiten sind in der Regel andere Studenten desselben Semesters, die nach Durchlesen der Seminararbeit das Thema prinzipiell verstehen sollen
Lena Vilsmeier Marion Wagner Jennifer Weber Wolfgang Weigl Dr.-Ing. Michael Weinmann Meiline Wolf Studentische Hilfskräfte Lena Fischer Ronya Fischer Maximilian Ott Lukas Schwörer Sarah Soltany Ehemalige
Universität Erlangen-Nürnberg, 2009. [ PDF ] Andre Kreuter: Data Warehouse zur Prognose von Studentenzahlen für Vorlesungen. Studienarbeit, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, 2009. [ PDF
des Raumes soll ein Collaboration Space eingerichtet werden – ein flexibel nutzbarer Bereich für studentische Besprechungen vor Ort oder mit Teams an anderen Hochschulstandorten. Um die synchrone Nutzung