Suche
Filter
Die Hochschule hat für gängige eMail-Clients eine Autokonfiguration implementiert. Das heißt, dass die Eingabe der Emailadresse und des Passwortes im Client ausreichend ist.
Für eine manuelle Konfiguartion verwenden Sie bitte folgende Einstellungen für die imap- bzw. smtp-Server:
smtp: smtp.oth-aw.de Port 465 oder 587 (SSL), Port 25 (mit TLS)
imap: imap.oth-aw.de Port 993 (SSL)
Als Anmeldedaten verwenden Sie Ihre Emailadresse und Ihr Passwort.
Wichtig: SSL/TLS ist generell zu aktivieren!
Wenn eine Datei auf einem Netzlaufwerk gelöscht oder überschrieben wird, so kann sie solange wiederhergestellt werden, solange die Dateien nicht unwiderruflich entfernt wurden. (vgl. Löschen des Papierkorbes unter Windows)
Um eine Datei wiederherzustellen, klicken Sie
im Windows-Explorer mit der rechten Maustaste auf das Verzeichnis, in
dem Sie die Daten wieder herstellen möchten. Wählen Sie dann im
erscheinenden Kontextmenü den Punkt "Dateien zurückholen...". Sie
bekommen eine Auswahl der Dateien, die wiederhergestellt werden können.
Wählen Sie die entsprechende Datei aus und klicken Sie auf "Datei
zurückholen". Falls diese Datei schon existiert, müssen Sie einen neuen
Dateinamen angeben.
1. Log in to HARICA CertManager
Visit HARICA’s CertManager and sign up to create your account.
Your personal information must be
accurate and fully matched (letter-by-letter) with a government-issued
identification document.
2.Request for Server Certificate
Once you log in, from the side bar, click Server.
You can tag your request with a friendly name (optional) and add the requested domain name(s). Then, click Next.
Select one of the following certificate types.
Choose the duration of your certificate and click Next.
3. Fill in organization information
Fill in all the required information regarding your organization.
Verify the validity of your organization by filling in all the required information.
4. Select authorization method
Choose one of the following authorization methods to confirm your certificate request. Then, click Next.
CAUTION! The uploaded documents should be in .pdf format.
-
In case you choose method A, HARICA’s validators
will contact you to verify your certificate request in your verified
method of communication that you set earlier.
-
In case you choose method B, the legal
representative of your organization must fill in and digitally sign
HARICA’s authorization form with a personal signing certificate.
5. Review and submit request
Check to make sure that all of the information is correct, accept the Terms of Use, the Certification Practices of HARICA and the Data Privacy Statement. Then, click Next.
You have the option to generate your CSR in
your browser using the auto-generation feature or submit one you have
already prepared (e.g. using openssl).
The Auto-generate CSR option
requires you to select the key type/size and set a passphrase that you
must remember since it will protect the private key of your certificate.
Click Generate Private Key, CSR, and submit order or Submit request, accordingly.
Download your protected private key and then click Continue.
6. Validate domain
Depending on the type of your requested certificate, you have the following options for the domain validation procedure.
-
Validate via “Constructed Email to Domain Contact”
Applies for SSL OV, SSL OV Wildcard.
Select a pre-defined email address of your domain to receive a confirmation email. -
Validate via “Agreed-Upon Change to Website”
Applies for SSL OV, SSL OV Wildcard.
Upload a file, provided by HARICA, to a specific location on your server. -
Validate via “DNS Change”
Available for SSL OV, SSL OV Wildcard.
Add a DNS TXT record to the selected authorization domain.
After selecting your preferred domain validation method, click Submit and back to dashboard.
7. Wait for validation
The request is pending. You can proceed with the domain validation. Your request needs also to be approved by HARICA’s validators, who will check and verify the data that you have submitted.
8. Complete Transaction
Provide your billing details and click Continue to payment.
9. Get certificate
After the successful payment of your order, you can retrieve your certificate in different formats.
In dieser Ansicht finden Sie die Einstellungen die von der App aus verändert werden können.