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1. Log in to HARICA CertManager
Visit HARICA’s CertManager and sign up to create your account.
Your personal information must be
accurate and fully matched (letter-by-letter) with a government-issued
identification document.
2.Request for Server Certificate
Once you log in, from the side bar, click Server.
You can tag your request with a friendly name (optional) and add the requested domain name(s). Then, click Next.
Select one of the following certificate types.
Choose the duration of your certificate and click Next.
3. Fill in organization information
Fill in all the required information regarding your organization.
Verify the validity of your organization by filling in all the required information.
4. Select authorization method
Choose one of the following authorization methods to confirm your certificate request. Then, click Next.
CAUTION! The uploaded documents should be in .pdf format.
-
In case you choose method A, HARICA’s validators
will contact you to verify your certificate request in your verified
method of communication that you set earlier.
-
In case you choose method B, the legal
representative of your organization must fill in and digitally sign
HARICA’s authorization form with a personal signing certificate.
5. Review and submit request
Check to make sure that all of the information is correct, accept the Terms of Use, the Certification Practices of HARICA and the Data Privacy Statement. Then, click Next.
You have the option to generate your CSR in
your browser using the auto-generation feature or submit one you have
already prepared (e.g. using openssl).
The Auto-generate CSR option
requires you to select the key type/size and set a passphrase that you
must remember since it will protect the private key of your certificate.
Click Generate Private Key, CSR, and submit order or Submit request, accordingly.
Download your protected private key and then click Continue.
6. Validate domain
Depending on the type of your requested certificate, you have the following options for the domain validation procedure.
-
Validate via “Constructed Email to Domain Contact”
Applies for SSL OV, SSL OV Wildcard.
Select a pre-defined email address of your domain to receive a confirmation email. -
Validate via “Agreed-Upon Change to Website”
Applies for SSL OV, SSL OV Wildcard.
Upload a file, provided by HARICA, to a specific location on your server. -
Validate via “DNS Change”
Available for SSL OV, SSL OV Wildcard.
Add a DNS TXT record to the selected authorization domain.
After selecting your preferred domain validation method, click Submit and back to dashboard.
7. Wait for validation
The request is pending. You can proceed with the domain validation. Your request needs also to be approved by HARICA’s validators, who will check and verify the data that you have submitted.
8. Complete Transaction
Provide your billing details and click Continue to payment.
9. Get certificate
After the successful payment of your order, you can retrieve your certificate in different formats.
[FAQ-FRAGE] Wie bestelle ich Bücher aus dem OPAC?
Vom Hauptmenü aus:
1. "PHONE-Taste" drücken
2. * 22 # eingeben, und "SPEAKER-Taste" drücken (Sie hören 1 - 2 kurze Bestätigungstöne)
3. altes Passwort/Pin 0xxxx eingeben gefolgt von # (bisher die 0 und die Nebenstelle 4-stellig xxxx)
4. neues Passwort/Pin (z.B. 23689536) eingeben (mind. 5-stellig, max. 8-stellig) gefolgt von #
5. neues Passwort/Pin (z.B. 23689536) erneut eingeben (Bestätigung) gefolgt von #
Danach hören Sie eine schnelle Folge von Tönen = Änderung erfolgreich.
Diese Anleitung gilt nur für Telefonapparate, nicht jedoch für das Softphone.
1. Wenn nur eine Eingabeaufforderung für ein Passwort erscheint - "Abbrechen" klicken
2. Ein kleines Fenster "Novell GroupWise Startup" erscheint
3. Bei "Benutzer-ID" ihren Benutzernamen eingeben
4. Bei Adresse: "po-user1.oth-aw.de", bei Port: "1677" eintragen
5. Richtiges Passwort eingeben und OK klicken
6. Nach erfolgreicher Anmeldung wird die Adresse für ihr Postfach umgestellt
Nun funktioniert GroupWise innerhalb sowie außerhalb der Hochschule!
Das „Student Advantage Benefit Program“ von Microsoft bietet allen eingeschriebenen Studierenden sowie allen Bediensteten der OTH Amberg-Weiden Zugriff auf die jeweils neueste Version von Word, PowerPoint, Excel, Outlook, OneNote, Publisher und Access. Sie erhalten Office 365 direkt von Microsoft über das „Office 365 Portal“. Das dazu notwendige Konto bei Microsoft wird über das StudiSoft-Portal der Universität Würzburg angelegt.
HINWEIS: Der im Vorgang erwähnte HS-ACCOUNT ist NICHT die Mailadresse sondern <Benutzername>@oth-aw.de
Enthalten sind im Paket die folgenden Microsoft-Anwendungen
- Word
- PowerPoint
- Excel
- Outlook
- OneNote
- Publisher
- Access
Features
- Office-Desktop-Version lokal installiert und offline nutzbar
- 5 Installationen pro User auf PC und Mac
- Version-Upgrades inklusive
Die Nutzung ist an den jeweiligen Status des Studierenden / Bediensteten gebunden. Die Berechtigungen werden direkt aus dem Benutzer-Account generiert. Der Übermittlung der persönlichen Daten muss vor der Übertragung ausdrücklich zustimmen werden. Die Aktivierung ist regelmäßig zu erneuern, und endet mit der Exmatrikulation bzw. dem Verlassen der Hochschule.
Hinweis: Bei der Nutzung von MS Office 365 und der damit verbundenen MS 365 Cloud sind die an der OTH-AW gültigen Richtlinien zur Cloud-Nutzung (Anmeldung erforderlich!) einzuhalten!
https://www.studisoft.de (ggf. eigene Hochschule auswählen)
Mit Office 356-Account <Benutzername>@oth-aw.de, nach erfolgreicher Einrichtung über Studisoft:
- Melden Sie sich bei Studisoft an.
- Klicken Sie auf Auftragsverfolgung.
- In der Aufragsverfolgung klicken Sie auf das Softwarepaket und dann Passwort zurücksetzen.
- WICHTIG: Hierbei handelt es sich um ein separates Passwort (bitte verwenden Sie auch ein separates) und nicht um das Passwort welches sie mit Ihrer Hochschulkennung verwenden.
- Danach können sie sich mit Ihrer vierstelligen Benutzerkennung@oth-aw.de und dem neu vergebenen Passwort bei Office anmelden.